Recent Posts

چهارشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۷

احمدی نژاد و نرخ تورم


احمدی نژاد چند روز پیش درباره اوضاع وخیم اقتصادی ايران گفت: « متاسفانه بعضی آمارهای دروغ و نادرست در جامعه منتشر و عددسازی می کنند و واقعيات را دگرگون جلوه می دهند. ما در آستانه يک جهش بزرگ اقتصادی هستیم و با شرايط بوجود آمده، کشور به يکی از امن ترين نقاط برای سرمايه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی در منطقه تبديل شده است.»

و این سخنان گوهر بار در حالی است که 50 درصد مردم زیر خط فقر هستند و نرخ تورم رکورد 6 ساله را شکست و بالای 19 در صد رسید و بنا به اعلام صندوق بین‌المللی پول، ایران از این لحاظ در ‏رتبه اول در خاورمیانه و در رتبه پنجم در جهان قرار گرفته است. و تازه این رقم نرخ تورم از طریق مجامع رسمی ( بانک مرکزی جمهوری اسلامی) اعلام شده و بدون احتساب قیمت مسکن ، که رشد آن 100درصد است محاسبه شده اگر یادتان باشد احمدی نژاد علاوه بر وعده پول نفت بر سر سفره‌ها ، وعده کاهش نرخ تورم را در انتخابات ریاست جمهوری داده بود و چون نتوانست این نرخ تورم را پائین بیاورد راه ساده‌تر را انتخاب کرد و رشد سرسام آور قیمت مسکن را از نرخ تورم جدا کرد ( نبوغ را ببین !! )

با توجه به افزایش قیمت نفت در چند ساله اخیر که این روزها به بشکه‌ای 120 دلار رسیده درآمد نفتی دولت احمدی نژاد ‏ در 3 سال اخیر معادل 220 میلیارد دلار بوده است ولی این افزایش‌ها هم نتوانسته کمکی به اقتصاد بیمار دولت بکند . میزان درآمد نفتی دولت احمدی نژاد نسبت به دولت‌های پیشین نظام به مراتب بیشتر بوده . کل در آمد نفتی دولت 8 ساله خاتمی 194 میلیلر دلار و کل در آمد نفتی دولت 8 ساله رفسنجانی 138 میلیارد دلار بوده .

معلومه وقتی مرجع تقلید احمدی نژاد( خمینی ) اقتصاد را دربست به خر حواله می دهد نتیجه همین می‌شود که در طویله علمای دولت ، کره خری مثل احمدی‌نژاد بجای حل مسائل معیشتی مردم ، به عرعر کردن اتمی می پردازد و تصمیم می‌گیرد مسائل جهان را حل و فصل کند و وقتی پای اعداد و ارقام می‌رسد و پاسخی به بحران اقتصادی و رشد نقدینگی و افزایش نرخ تورم ندارد اول به منتقدین جفتک می‌زند و آمارها را دروغ و نادرست می‌خواند . و وقتی می‌بیند که نمی‌تواند بر وضعیت سرپوش بگذارد گرانی و تورم را گردن امام زمان می‌اندازد .

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر