Recent Posts

پنجشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۸۸

حمایت از فراخوان وبلاگ نویسان علیه اعدام

پنج متهم به حوادث پس از انتخابات به نام‌های محمد رضا علی زمانی _ آرش رحمانی‌پور _ رضا خادمی _ حامد روحی‌نژاد _ ناصر عبدالحسینی _ حکم اعدام گرفتند و 12 تن از فعالین سیاسی و مدنی کردستان هم زیر حکم اعدام در زندان سنندج بسر می‌برند .

این خوش خیالی‌هایی که رژیم، سرکوب و اعدام وشکنجه را تعطیل خواهد کرد و مجبور به عقب نشینی خواهد شد را از سرتان بیرون کنید این حکومت پوسیده‌تر از آن‌ست که بیاید و تن به فضای باز سیاسی بدهد و از اعدام و کشتار دست بردارد.

هر چقدر قیام مردمی به رژیم فشار بیاورد، در واکنش به قیام ، دستگیری‌ها و بگیر و ببندها و اعدام‌ها، بیشتر خواهد شد. چون خطر سرنگونی بالای سرش است و وارد دوران سرنگونی‌اش شده و اگر سرکوب نکند نمی‌تواند در قدرت بماند . و بجز افزایش سرکوب و اختناق کارش پیش نمی‌رود .

خب در چنین اوضاع و احوالی حکومت چکار می‌کند؟ می‌آید معترضین را به بند می‌کشد، زندانی کورد، جوان بلوچ، و دانشجوی دانشگاه، فعال سیاسی و مدنی را به قربانگاه می‌برد و به قلاب دار می‌آویزاند.

ما وبلاگ‌نویسان حداقل کاری که به عنوان پشت جبهه این قیام می‌توانیم بکنیم چیه ؟ اعتراض، و فشار از طریق نهادهای بین‌المللی، فرستادن ایمیل و فاکس و تلفن و پتیشن و کمپین و رساندن اطلاعات و هر آنچه که این ابزار تکنولوژی در اختیارمان گذاشته، و ما را توان‌مند کرده است .

کلمات را نادیده نگیرید، پشت کلمات دنیایی خوابیده است، کلمات می‌تواند ترس و هراس بوجود بیاورند، همین کلمات هستند که من و شما را عوض می‌کنند . کلمات دنیای ما را عوض می‌کند و زندگی ما را عوض می‌کند . پس سکوت در مقابل این وحشیگری معنا ندارد.


باید گفت و نوشت، مگر نمی‌گویند این قیام را وبلاگ‌نویسان و سایت‌های اینترنتی و فیس بوک و... رهبری می‌کند پس بیایید سکوت نکنیم. جنبش سبز هم باید از این اعدامیان حمایت کند. نمی‌شود شکنجه و اعدام را کسان دیگر تحمل کنند و نان آزادی‌خواهی را کس دیگری بخورد!

تعدای از دوستان وبلاگ‌نویس فراخوانی برای توقف حکم اعدام برای پنج متهم حوادث پس انتخابات در وبلاگ‌نویسان علیه اعدام قرار داده‌اند. از تمام وبلاگ‌نویسان، برای نجات جان این شهروندان، تقاضای یاری داریم

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر