Recent Posts

سه‌شنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۸۹

نکاتی در مورد سئوالات مجتبی سمیع نژاد از مجموعه فعالان حقوق بشر ایران


مدتی است که رژیم از سلسله عملیات پیچیده امنیتی، که موجب دستگیری بسیاری از فعالان حقوق بشر در ایران شده است خبر می‌دهد ، و به نشخوار اباطیل بر علیه فعالین حقوق بشر می‌پردازد.
نیروهای امنیتی و قوه قضائیه با حملات هماهنگ شده سایت‌های مربوط به فعالان حقوق بشر را مسدود کرده‌ و از کشف شبکه سازمان یافته جنگ سایبری ِ سازمان سیا و شبکه جاسوسی در فضای اینترنت، را در زسانه‌های دولتی انعکاس داده است .

رژیم بر این گمان است که با یورش به منازل فعالین و بادستگیری و بازداشت، می‌تواند در ایران برای همیشه از کابوس ِ هراس‌آوری که خواب و آرامش از پس مانده‌های ولایت فقیه ربوده است، رهایی یابد.

از خبرگزاری فارس و سایت گرداب و کیهان صد نقاره با صدای ناهنجار بلند شد و از ترفند کهنه وابسته بودن فعالان به بیگانگان و سازمان سیاه و مجاهدین گرفته تا حمایت مالی سازمان سیا و براندازی نرم و جاسوسی و جنگ سایبری، و خلاصه پروژه‌سازی علیه فعالان حقوق بشر را باز خوانی کردند

این صداها ابتدا از دهان بازجویان ِدست آموز لاجوردی یعنی شریعتمداری و خبرگزاری امنیتی فارس بیرون آمد که نشان می‌داد آبشخور اصلی آن ذهن و دهان گندیده دستگاه اختناق و شکنجه، کودتاچیان است که در اوج درماندگی به چنین دستاویزی بی‌بنیاد چنگ آویخته است

واکنش کینه توزانه رژیم در فضای اینترنت علیه فعالین حقوق بشر بر کسی پوشیده نیست ولی همنوا و همصدا شدن با آن‌ها برای کسانی که قدم و قلمی در راه آزادی زندانیان سیاسی در بند، در این فضای مجازی برداشته‌اند ممکن است شما را به تعجب وا دارد

مجتبی سمیع نژاد در قمار عاشقانه با طرح چند سئوال مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را زیر علامت سئوال می‌برد و عملاً این تشکل و احمد باطبی سخنگوی مجموعه را به دروغ‌گویی و بزرگ‌نمایی کذب و به عدم شفافیت منابع مالی متهم می‌کند

مجتبی در این مقاله نگرانی خود را از بازداشت فعالان حقوق بشر ابراز می‌دارد و خطاب به مجموعه فعالان حقوق بشر می‌نویسد « این بزرگ‌نمایی‌ها بیش از هر چیز دودش در چشم بازداشتی‌ها و فعالان حقوق بشر در داخل ایران می‌رود » ولی اصلاً نگران این نیست که خود این مقالات و نوشته‌ها او دستاویزی برای اعمال فشار از جانب دیکتاتوری ولایت فقیه به فعالین حقوق بشر می‌شود!

حالا اصلاً کاری به درست و یا غلط بودن اتهامات و اظهارات سمیع‌نژاد نداریم و در صدد پاک کردن سئوالات او نیستم و خود مجموعه فعالان حقوق بشر سخن‌گو و نماینده دارند و بررسی و پاسخ‌گو یی و شفاف سازی به عهده خود آن‌ها است.

ولی سئوال این است آیا سمیع‌نژاد این ابهامات و سئوالاتش را نمی‌توانست در طول این سال‌ها که همکاری نزدیک با مجموعه داشت مطرح بکند؟ و یا لااقل قبل از دستگیری این فعالان حقوق بشر مطرح کند ؟ تا الان چماقی در دست رژیم نشود ؟

وقتی که بازجویان بند 2 الف سپاه، فعالین حقوق بشر را برای اعتراف گیری زیر فشار و شکنجه قرار می‌دهند تا به حمایت مالی سازمان سیا اعتراف کنند هم‌زمان و در تقارن این کمک رسانی مجتبی هم از عدم شفاف بودن منابع مالی مجموعه فعالان حقوق بشر با آن‌ها هم زیان می‌شود !!

آیا باید با ساز این سیاست علیل همنوا شد؟ الان که مجموعه فعالان حقوق بشر تبدیل به سیبل رژیم شده است، و زیر آماج ضربات رژیم قرار دارد، آیا با زیر سئوال بردن این تشکل فعالیت آنها را کدر و کم فروغ نمی‌سازید؟ اصلاً کدام تشکل را می‌شناسید که بدون ایراد و بدون خطا باشد!!

تمام این فعالان برای حفظ و دفاع از ارزش‌های انسانی راه بند و زندان و شکنجه را بر خود هموار کردند. حمایت از زندانیان سیاسی و فعالین حقوق بشر هم افتخاری است برای هر وبلاگ‌نویس آزاده و وطن پرست و صف بردگی و آزادگی هم در محیط مجازی از همین نقطه مشخص می‌شود

پس چرا کسانی مثل مجتبی گاهی این چنین با ساز رژیم هماهنگ می‌شوند!! امیدوارم از سر صداقت و دل‌سوزی باشد. یادمان باشد اذیت و آزار و شکنجه این فعالان حقوق بشر نه به خاطر اعتقادات سیاسی بلکه برای دفاع از حقوق بشر است و این‌ها هیچ گونه اقدام خصمانه علیه حکومت انجام ندادند و از آنجایی که رژیم هیچ مبنایی برای متهم کردن این فعالین ندارد به راحتی آن‌ها را به سازمان ‌های سیاسی و بیگانه و... می‌بندد

با درس گرفتن از همه تجارب پیشین دیگر نباید عوام‌فریبی و فریب‌های سیاسی نظام را خورد رژیم برای بقا خودش دست به هر حقه‌بازی و دجالیتی دست می‌زند و به دوران پایانی‌اش رسیده است پس خواسته و یا نا‌خواسته با قلم و قدم، هیزم بیار آتش افروزی رژیم نشویم تا روحیه یأس و انفعال و بی‌تفاوتی بر دلسوزان حقوق بشر حاکم شود

پ ن
نوشته احمد باطبی در مورد جنگ سایبری


ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

۲۹ نظر:

  1. راست​​اش فکر می​​کنم از اون سر بام افتاده​​ایم کمی. تا گوشت ما زیر دندان آن​​هاست نباید بهانه دست​​شان داد. هر کس خود می​​دونه اما به قول تو مجتبی خودش با این آدم​​ها نزدیک بوده و می​​تونسته از خودشون بپرسه.

    می​​گن سلمونی​​ها وقتی بی​​کار می​​شن سر هم​​دیگه رو می​​تراشن.

    به هر روی.

    پاسخحذف
  2. احمد باطبی چرا الان این​​همه از چشم همه افتاده، تو می​​دونی بادبان جان؟

    پاسخحذف
  3. با سلام
    اگر مطلب نوشته شده را دقیق می‌خواندید، بسیاری هیچ‌گاه چنین نوشته‌ای را قلم نمی‌زدید. برای‌ام عجیب است که ندیده‌اید که نوشته‌ام به دلیل همین مسائل و همین شفافیت‌ها از این گروه جدا شده‌ام. سوالاتی که پاسخی به آن داده نمی‌شد. جدا این موضوع را ندید؟
    هر سخن نکته و هر نکته مکانی دارد، هر حرفی را هر موقعی نمی‌زنند. برای شما کدام مورد حائز اهمیت است، مجموعه فعالان یا افراد بازداشتی؟
    مجموعه فعالان کسانی که عضو این گروه نیستند را از اعضای خود معرفی می‌کند به جای تکذیب. این مسائل می‌دانید یعنی چه؟ می‌دانید کسی که عضو نیست با این اقدامات و با این بزرگ‌نمایی‌ها چه بلایی در زندان سرش می‌آید؟ درک این مسائل سخت نیست.
    باز هم اگر مطلب را دقیق می‌خواندید به درستی متوجه می‌شدید که مسائل مالی مطرح شده دقیقا رد اتهامات مالی مجموعه توسط حکومت بود. آیا این را هم متوجه نشدید.
    من شما را نمی‌شناسم، برای همین خودم را در جای‌گاه قضاوت در مورد شما نمی‌نشانم،‌ ولی چیزی که در نگاه اول با این نوشته شما آن را می‌بینم این سات که غرضی در نوشته شما موج می‌‌زند که از علت آن ناآگاهم.
    ضمن این‌که توهین شما را در مورد هم صدا شدن با حاکمیت که با غرض نوشته شده است را نادیده می‌گیرم.
    این نوشته شما تنها ضرری که می‌رساند به بچه‌هایی هستند که بازداشت شده‌اند، با مجموعه هیچ ارتباطی ندارند، و مجموعه فعالان برای اهدافی دیگر دی پی کسب منفعت است.
    هر کس مطلبی می‌نویسد با توجه به آگاهی‌های خود در مورد آن سخن می‌گوید. شما هنوز مطلب و هدف آن را متوجه نشده‌اید
    موفق باشید

    پاسخحذف
  4. هاله جان من خبر ندارم باطبی از چشم افتاده یا نیافتاده ولی مادام که این رژیم بر قرار باشد و در مقابل آن مقاومت و پایداری وجود داشته باشد انتظاری جز این هم نباید داشت به نظر من بخشی از حملات اخیر، کارهای بسیار اساسی است که ظرف سالهای اخیر در سطح بین المللی فعالین حقوق بشر با سند و با دلیل و با دقت انجام دادند بطوری که آبرویی برای این رژیم در سطح بین المللی باقی نذاشتند . باطبی هم که از سر خوشی به خارج نیامده.و در زمینه حقوق بشر فعال است در نتیجه رژیم تلاش زیادی دارد تا چهره او را مخدوش کند

    پاسخحذف
  5. مدیار جان همین جا برات پیام می​​گذارم چون پیام​​گیر خودت انقدر گرفتاری ایجاد می​​کنه که عطاش رو اکثر اوقات به لقاش می​​بخشم.

    نه این​​ها مشخص نیست در نوشته​​ات. به همین سادگی. اگر برای کسان خاصی نوشتی که بناست لابلای سطورت رو بخونن که اقلا" بنویس مطلب​​ات مخاطب خاص داره وگرنه نوشته​​ای که نیاز به این توضیحات خودت در این بالا داشته باشه چه طور باید اطلاع رسانی بکنه؟

    پاسخحذف
  6. راستی مدیار جان احمد باطبی که زمانی سالار بود از دید همه چرا این روزها همه به جان​​اش افتاده​​اند. تو احتمالا" می​​تونی روشن​​ام کنی که در بطن این سازمان بوده​​ای.

    پاسخحذف
  7. aghaye sami nejad,
    man matlabe shomaro khondam,be nazaram,khali az hargoone nokteye asasi bud.chizi ke az vahleye aval be nazar miresid,yek khosomate chandino chnad sale,ke alan forsate nehsan dadan peyda karde bashsad,aslan inke shoma ba che angize e varede in majmoe shudid ham khali az ebham nist.gharar nist ke har fard e ke oozve yek majmoeye sazman yafte mishe,az hameye sorakh sonbe ha va jiko poke on sazman sar dar biyare.agar shoma chenin tavaghoee darin,pas tosiye mikonamke hichgah varede kare sazmani nashavid.chun in asase kare hameye majmoe hast ke etelaate ezafi ,harchand be nazare hsoma asasi ro be afrade taze vared ke ozve kochake majmoe hastand ro nemide.pas agar khoshbinane dar mored e shoma bekhaym ghezamat konim,mitunim begim ke shoma in matlab ro kheli bimolaheze va bedune dar nazar gereftane zaman va makan va serfan az rooye forokesh kardane khashmo ghazab e shakhsi ba sokhangoo va modirane in majmoe nevehstid.dar gheyre in sorat,kare shoma jireye yeki az hoghogh begirane maghale nevis ra dar jomhoriye eslami kam karde..

    پاسخحذف
  8. آقای سمیع نژاد خیلی خوب نوشتی هر حرفی را هر موقعی نمی زنند خب جوهر حرف من، خطاب به شما هم همین است نمی دانم چرا شما متوجه نیستید !! من اصلاً کاری به مجموعه ندارم. مگر رژیم بچه های بازداشت شده را به بهانه فعالین حقوق بشر دستگیر نکرده است ؟ یعنی اتهام وابسته به مجموعه فعالین حقوق بشر را به آنها زده خب حالا درست یا غلط، فعلاً اتهامشان این است و بخاطر همین اتهام آزار و اذیتشان می کند خب شما ( سمیع نژاد ) چکار می کنید الان که این بچه ها زیر تیغ هستند !! شما میائید و مجموعه فعالین حقوق بشر را زیر سئوال می برید ! رژیم می گوید پول از بیگانگان می گیرند شما هم می گوئید در آمد مالی آنها شفاف نیست خب اگر این همصدایی نیست نمی دانم اسمش را چی می توانید بگذارید !! و چرا الان که این بچه ها که زیر تیغ هستند و اتهامشان وابستگی به مجموعه فعالین حقوق بشر است شما درست در همین زمان میائید و این مسائل را مطرح می کنید ! آیا با زیر سئوال بردن مجموعه در این زمان و مکان به بچه ها زیر تیغ کمک می کند یا به ضررشان است و بهانه ای می شود تا بیشتر زیر فشار قرار بگیرند !!

    پاسخحذف
  9. هاله جان قسمتی که مشخص نیست در نوشته‌ی من را بگویی من خیلی راحت‌تر متوجه می‌شوم!
    من شش سوال را خیلی دقیق و همراه با توضیح مطرح کرده‌ام. چه‌طور مشخص نیست؟ از این واضح‌تر، سلیس‌تر و شفاف‌تر دیگر چه‌گونه می‌شد نوشت؟ من در بالا توضیحی در مورد نوشته ندادم، اتفاقا دقیقا گفتم که این‌ها در متن بود و برای‌ام بسیار عجیب بود که این‌ها از دید نگارنده‌ی مطلب جناب «بادبان» پنهان مانده بود.
    در مورد احمد باطبی و این‌که این‌گونه شده یا نه من صاحب‌نظر نیستم و علاقه‌یی به ورود به این بحث ندارم. مساله‌ی مورد اشاره من شخص نبود، بل‌که یک مجموعه بود

    پاسخحذف
  10. آقای سمیع نژاد بگذارید رک و پوست کنده خدمت شما عرض کنم كار حقوق بشري در كادر مقابله با اين حاكميت است كه معني دارد ولاغير !!زمانی كه وقتي دشمن وسط است داره سيلي ميزند وهك ميكند موقع تصفيه حساب فردي وشخصي نيست

    پاسخحذف
  11. جناب بادبان
    اگر لازم باشد برای دفاع از بچه‌‌های بازداشتی نه تنها مجموعه فعالان بر هر شخصی و گروهی را که به بدتر شدن وضعیت آنان کمک کند تا آن‌جا که در توان‌ام باشد، بدون هیچ رحمی می‌‌کوبم و از هر آن‌چه که دارم استفاده می‌کنم.
    مشکل شما این است که واقعیت مطرح شده را ندیده و نمی‌بینید. این‌که مجموعه به این بزرگ‌نمایی دامن بزند، چه دفاعی است برای بچه‌های بازداشت شده؟ این‌که بیایند و بگویند ده‌ها نفر در سراسر کشور عضو داشته‌ایم (که نداشته‌اند) سبب این نمی‌شود که بچه‌ها بیش‌تر در انفرادی کتک بخورند که اعضایی که وجود ندارند یا نمی شناسند را نام ببرند!
    رژیم دارد می‌گوید آن‌ها از مجاهدین پول گرفته‌اند، من می‌آیم و می‌گویم از اشخاص پول گرفته‌اید و پولی در مجموعه در این یک سال ورود نداشته است. درک این مساله سخت نیست، خیلی شفاف و روشن دارم اتهامات رژیم را رد می‌کنم، کاری که خود مجموعه توانایی‌اش را نداشته است. از نظر شما این هم‌صدایی است؟
    متاسفانه کسی که با رژیم هم صدا است که دارد به این بزرگ‌نمایی و به این دروغ‌ها دامن می‌زند.
    مجموعه باید در کمال شفافیت جلو برود تا به بچه‌ها کمک کند، نه این‌که با دروغ گفتن به فکر تبلیغ برای خودش باشد.
    در آمریکا نشستن و اسم همه بازداشتی‌ها را به نام خود زدن برای آنان مشکل درست کردن چه‌گونه دفاعی است. خانواده‌ی مهرانی و فیروزی برای مثال باید بدوند در این رسانه و آن رسانه که نه عزیزان این‌ها عضو مجموعه نبودند. خبرگزاری فارس می‌گوید فلانی عضو مجموعه بود. مجموعه هم می‌آید می گوید عضو ما بود. خب چرا دروغ؟ چرا تکذیب نمی‌کنند؟
    آن دختر 20 ساله بدبخت که یک روز آمده یک نشست مجموعه چرا باید اعلام نشود که عضو مجموعه نبوده و دروغ‌های حکومت تکذیب نشود؟ این چه کمکی است؟ این چه شکل دفاع حقوق بشری است؟ این رفتارها و مواضع چه کمکی می‌کند به بچه‌ها در زندان؟

    پاسخحذف
  12. من فکر می‌کنم این مواضع شما از موضع ارتباط یا هواداری از سوی مجموعه است. امیدوارم این‌طور نباشد و نظر شخصی‌تان را در این موضوع داشته باشید.
    مشکل این‌جا است که اصرار می‌خواهید بکنید که این مسائل از موضع شخصی بیان شده، اگر این مسائل شخصی بود در همان زمان جدایی مطرح می‌شد. و لاغیر.
    کار حقوق بشری را کسی تعریف می‌کند که در این عرصه فعالیت می‌کند و زنده‌گی‌اش را بر سر این مسائل گذاشته است.

    پاسخحذف
  13. و یک مساله‌ی دیگر این‌که از این‌که کامنت‌ام باید این‌جا تایید شود و گذاشته شود، بسیار ناخرسندم. به طور معمول در چنین وبلاگ‌های کامنتی نمی‌گذارم.

    پاسخحذف
  14. مدیار جان مثلا" یک موردش این​​که نوشته​​ای دست به دروغ​​های بزرگ زده​​اند ... منظورت از این چیه؟ بلاخره اگر می​​خواهی روشن​​گری کنی خوب بکن و اگرنه توقع نداشته باش من به جز تهمت زدن از این مطلب​برداشت کنم.

    پاسخحذف
  15. البته الان نوشتی تو این​​جا نظرت بزرگ شدن لیست​​بازداشتی​​ها بوده از دروغ که فهمیدم.

    پاسخحذف
  16. ببخشید این Ashena من بود که آدرس شناسه​​ی گوگل​​ام است.

    والله هر کامنت​​دونی​​ای که سر می​​کشی یک جور اطوار داره دیگه گیج شدیم.

    پاسخحذف
  17. من بازم خیلی دل​​ام می​​خواد بدونم چرا باطبی که روزی همه از این​​که به​​اش مربوط باشن کلی با دم​​شون فندق می​​شکستن حالا شده موضوع کلی انتقاد. تو وب​​لاگ خودم مطرح کنم بلکه یک نفر پیدا بشه روش​​مون بکنه.

    تو وقتی یک پابلیک فیگور (به قول انگلیسی​​ها) شدی دیگه شخصی نیستی ... ملت می​​خوان بدونن چی به چیه مدیار جان. به این دلیل از تو پرسیدم چون تو با این آدم​​ها در ارتباط بوده​​ای.

    پاسخحذف
  18. آقای سمیع نژاد من نه ارتباطی با مجموعه دارم و نه هواداری می کنم و هر چی هم می نویسم که بابا من اصلاً کاری به مجموعه ندارم باز شما به مجموعه حمله می کنید !!
    خب سئوالات شما را باید آنها جواب بدهند نه من !! من اصلاً شناختی از ضوابط و روابط مجموعه ندارم !برداشت من از مقاله شما همین مطالبی بود که عرض کردم و متاسفانه قانع نشدم و کامنت دانی را هم مجبور شدم با تائید کنم چون هر ساعت ماموران امنیتی می آمدن و فحاشی می کردند البته الان برای چند ساعتی باز می گذارم

    پاسخحذف
  19. هاله‌ی عزیزم
    مساله‌ی من از مدت‌ها قبل و وقتی در مجموعه بودم، همین بود که با دروغ و عدم شفافیت به روزهای این‌چنینی می‌رسیم که رسیدم، کار حقوق بشر باید با صداقت و شفافیت باشه، وقتی یک کسی بازداشت می‌شه فقط باید به بچه‌های بازداشتی فکر کرد نه منافع دیگه. عمل‌کرد مجموعه در این یک ماه گذشته در قبال بازداشتی ها یک عمل‌کرد خودخواهانه بوده که به هیچ عنوان بچه های بازداشت در نظر گرفته نشدن. خب اون بچه‌هایی که توی زندان‌اند گناه دارند، عذاب می‌کشند بر سر این مسائل. پرونده‌شون سخت‌تر میشه. اتهامات‌شون بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شه. جواب این مسائل با کیه؟
    یک مساله دیگه هست. خیلی مسائل وجود داره که به خاطر همین بچه‌های بازداشتی نمی‌شود عنوان‌شون کرد و نباید عنوان بشه. چون دودش فقط توی چشم اون‌ها میره. این مجموعه است که باید پاسخ‌گو باشه و نیست در قبال این موارد.

    در مورد احمد همون بالا گفتم. به شخصه هم معتقد نیستم که انتقاد زیادی ازش می‌شه. حول همه بچه‌های فعال این مسائل هست. اما یکی از نکاتی که می‌تونم اشاره کنم، اینه که شاید سطح توقع از احمد زیاد بوده که حتمن باید وقتی آزاد شد یا رفت خارج از کشور همه کاری انجام بده.
    من توی متنی که نوشتم مخصوصن اسم نیاوردم که بگویم مسائل مطرح شده در مورد یک گروه است نه یک شخص تا کسی برای‌اش این شائبه پیش نیاید که مسائلی که مطرح می‌کنم یک مشکل شخصی است.

    پاسخحذف
  20. من اسمت را هم پیدا نمی‌کنم باید صدایت کنم بادبان
    فرقی ندارد، اسم وبلاگت است دیگر
    اگر با این مسائل که این‌جا مطرح شد باز قانع نشدی، فکر می‌کنم دوست داری که قانع نشوی،‌وگرنه شفاف و صریح‌تر از این دیگر نمی‌شد گفت. وگرنه حتمن می‌گفتم.
    فکر نمی‌کنم دیگر مساله‌یی باشد برای گفتن. فقط این‌که حمایت صادقانه به بچه‌های بازداشتی کمک می‌کند.
    همین سرفراز باشی
    در ضمن هاله جان
    برای کامنت گذاشتن در وبلاگ من فقط باید یک کد در پایین وارد کنی وگرنه مساله‌یی ندارد. آن را هم برای اسپم‌ها گذاشته‌ام

    پاسخحذف
  21. آقای سمیع نژاد من قانع نشدم به خاطر اینکه به سئوال مشخص من پاسخ ندادید! چرا زمانی که سایتهای مجموعه فعالان حقوق بشر را رژیم هک می کند و تعدادی را هم بعنوان فعال حقوق بشر بازداشت می کند (چه عضو باشند و چه نباشند ) و علیه آنها پرونده های قطور درست می کند و در رسانه ها بوق می کند شما درست در همین زمان شروع به افشاگری علیه مجموعه فعا لان حقوق بشر می کنید؟ چرا این زمان ِ به خصوص را برای افشاگری انتخاب کردی ؟ آخه فکر نکردی زمان مناسبی نیست ؟ یعنی تقارن و هم زمان بودی افشاگری شما و افشاگری رژیم علیه مجموعه فعالان حقوق بشر، به نفع کی تمام می شود . یقیناً به نفع رژیم و بر علیه زندانیان مظلوم تمام می شود چه بخواهید و چه نخواهید متاسفانه به این صورت است

    پاسخحذف
  22. به جان عزیزت کد رو وارد می​​کنم ارور می​​ده ... حالا دفعه​​ی دیگه با یک مرورگر دیگه می​​آم ببینم مشکل شاید مال کروم باشه.

    به​​شون گفتی اگر پاسخ ندید به ابهامات من این​​ها رو عمومی می​​کنم؟ این شاید باعث می​​شد مسیولیت پذیرتر باشن. به هر حال من بازم جای تو باشم سعی می​​کنم مساله رو عمومی نکنم ... نه این​​که لزوما" بخواهی خودسانسوری کنی، نه... فقط این​​که بیش​​تر موجبات گرفتاری بچه​​های در بند نشه.

    در حسن نیت​​ات شکی ندارم مدیار و می​​دونی هم. فقط می​​دونم که احساساتی هستی و رک و همون هم موجبات گرفتاری خودت شد در قدیم. اگر یادت باشه به​​ات می​​گفتم آروم​​تر باش مبادا باز درگیر بشی.

    برگردم سر زندگی​​ام. ا ین روزا از عمل جراحی بلند شده​​ام و حال ندار و هر روز چشم به این صفحات که باز کدوم بچه​​ای باز پای​​اش به زندان باز شده و کدوم جوونی گرفتار.

    پاسخحذف
  23. ضمنا" تازه فهمیدم مساله​​ی بابک خرمدین رو. خیلی خلی حال​​ام بد شد چون یار و غار قدیم و ندیم​​ام بوده تمام این سال​​ها . هر وقت نبودم و برگشتم اولین کامنت​​ها از اون بوده. اون​​ام یکی از پسرهامه.
    ):

    پاسخحذف
  24. جناب دیدبان
    خیلی رک و صریح گفتم. گویا شما نه مطلب من را خواندی نه کامنت‌های من را
    خیلی صریح گفتم در همین مقطع زمانی موضع‌گیری مجموعه در قبال بچه‌های بازداشتی دارد به ضرر بچه ها در زندان تمام می‌شود. چند بار باید این را بگویم؟ یک بار دیگر می‌گویم شاید دیده شود: موضع‌گیری و عمل‌کرد مجموعه دارد به ضرر بچه‌ها تمام می‌شود در زندان. وقتی یک نفر عضوشان نیست، چرا اعلام نمی‌کنند عضوشان نیست؟ اگر الان این را ننویسیم کی باید بنویسیم بعد از این که بچه‌ها به خاطر همین موضع حکم‌های سنگین گرفتند؟
    آن بچه‌هایی که در زندان هستند. چهار نفرشان صمیمی‌ترین دوستان تمام دوران زنده‌گی من هستند، به نظرت من علیه آن مطلب می‌نویسم؟ و یا کاری می‌کنم به ضرر آن‌ها تمام شود. تمام هم و غم من این دوستان بازداشتی هستند. این چهار نفر دوستان‌ام نزدیک‌ام هستند و مابقی همکاران و دوستان دیگرم. بین من و تو کدام‌مان بیش تر حرص آزادی آن‌ها را می‌زنیم؟

    دوست من بار عرض شرمنده‌گی باید بگویم یک مطلبی بدون آگاهی از مسائل و بدون شناخت نوشته‌یی و هر جور شده داری بر روی آن پافشاری می‌کنی. دلیل این همه اصرار را نمی‌دانم. خودت بهتر از هر کسی می‌دانی.

    یک نکته دیگر هم هست که هاله جان برای تو هم می‌گویم:
    دست برداریم از این که الان وقت‌اش نیست. همین الان وقت انتقاد و روشن‌گری نیست باعث بدبختی ما شده است، پس کی وقت‌اش است؟ دقیقن ننوشتن این مسائل خودسانسوری است و گفتن این‌که نباید نوشت یعنی مخالفت با آزادی بیان. ضمن این‌که من در مطلب سوال کرده‌ام، هنوز افشاگری نکرده‌ام. پرسیده‌ام و این‌ها را به عنوان ابهام معرفی کردم. بیایند و جواب بدهند که نه این ابهام‌ها وجود ندارد.
    هاله جان در ابتدای مطلب نوشته بودم. دو بار درخواست مصاحبه کردم، ولی رد کردند.

    پاسخحذف
  25. هاله
    بابک عزای من شده این روزها، نمی‌دانی چه غمی دارم برای بابک... ماجرای بابک از همه بدتر است. خیلی نگرانش هستم

    پاسخحذف
  26. خانم هاله، اینها که هم کنفرانس خبری گذاشتند هم چند بار اطلاعیه نوشتند که ما از هیچ گروه و جمعیت و دولت و حزبی پول دریاغت نکردیم، دیگه چه عدم شفافیتی هست شما بهش گیر دادید
    بعدش هم از اعضای خانواده های اینها که بعنوان مسول دارند فحش میخورن الان گروگان دست رژیم هستند، آیا اگر این معیار صداقت باشد، این را باور کنیم یا اینکه شما اسم چند نغر را بعنوان دوست صمیمی هی اعلام میکنید و میگید در حمایت از اینها بر علیه مجمع حقوق بشر مطلب می نویسید؟
    به نظر من شما فقط و فقط مشکلات شخصی خود را دنبال می کنید و بس

    پاسخحذف
  27. به قول فرنگی​​ها Lol

    دوست عزیز آقای ناشناس (دیگه یه اسم مستعار انتخاب کردن هم کاری داشت؟)

    شما احتمالا" طرف صحبت​​تان مجتبی​​ست. بنده از مجموعه دفاع کردم :)

    پاسخحذف
  28. آقای سمیع نژاد بگذارید من هم نظرم را رک و صریح بیان کنم به نظر من هر کسی که دستی در آتش مسائل سیاسی و اجتمایی و تشکیلاتی داشته باشد به خوبی می‌فهمد
    نه تنها مجموعه بلکه هیچ نهاد حقوق بشری امکان فعالیت آشکار در ایران را نخواهد داشت و کاملاًروشن بود که بالاخره حکومت به سراغشان خواهد رفت این‌ها بخودشان هم رحم نمی‌کنند چه برسد به فعالین حقوق بشر !! و متأسفانه مسئولین مجموعه فکر می‌کردند در قوانین جمهوری اسلامی ظرفیت‌های وجود دارد که می‌شود از آن برای بهبود وضعیت حقوق بشر استفاده کرد و به همین خیال اسم و عکس اعضایشان را چند سال پیش در سایتشان گذاشته بودند و رژیم از این اشتباه مجموعه به نحو احس سوء‌استفاده کرد و بعد از گذشت زمان باعث دستگیری فله‌ای شد و حتی خیلی از دستگیر شدگان به قولی دیگر عضو نبودند و خیلی‌ها که اصلاً ربطی به مجموعه نداشتند، رژیم برچسب مجموعه را برویشان زد ولی این دلیل نمی‌شود چون زمین خوردند شما لنگ و لگد بهشان بزنید بالاخره اهداف والایی داشتند و دارند و هر جریان و حرکتی اگر محاسبات و چشم انداز درستی نداشته باشد براحتی ضربه‌پذیر می‌شود الان این‌ها احتیاج به حمایت دارند نه لنگ ولگد!!
    خب روشن است وقتی احمد باطبی بعنوان سخنگوی مجموعه می‌رود و در شورای حقوق سازمان ملل سخنرانی علیه نقض اصول بنیادین حقوق بشر در ایران حرف می‌زند جمهوری اسلامی و سپاه پاسدارن بیکار نمی‌نشیند و برای متلاشی کرد نهاد های حقوق بشری اقدام عملی می‌کنند
    در داخل فعال و غیر فعال را دستگیر می‌کنند و در خارج هم سعی می‌کنند اعضایشان را به پلیس بین الملل معرفی بکنند ( البته با سو استفاده ) و سایتهایشان را هم مسدود می‌کنند اونوقت شما هم برایشان در وبلاگتان دادگاه تشکیل می‌دهید !! و از عدم شفافیت در همه زمینیه و دروغ و گویی عدم شفافیت مالی حرف می‌زنید و تازه می نویسید این‌ها سئوالات من است هنوز افشاگری نکردم باید مدیریت مجموعه بیاد با من مصاحبه کنه !! تا بیشتر افشاء کنی ها !! فقط مانده حکم محاربه بودنشان را صادر کنی عجب!. البته که شما آزادی بیان دارید ولی وقتی آزادی بیان شما به دستگیر شدگان لطمه وارد می‌کند این دیگر آزادی بیان نیست تیز کردن تیغ دشمن است

    پاسخحذف
  29. جناب بادبان
    شما بدجوری اصرار داری که حرف اشتباهت را به کرسی بنشانی، نوشتن در مورد یک متن با ادبیات «لنگ و لگد» زیبنده‌ی من نیست که بخواهم پاسخش را بگویم
    شما نمی‌خواهی بفهمی که عمل‌کرد مجموعه دارد به بچه‌ها ضربه می‌زند. این را به حساب کم تجربه‌گی شما می‌گذارم. هر گاه از لنگ و لگد برای نقد و نظر گذشتی با شما هم صحبت خواهم شد.

    پاسخحذف