Recent Posts

پنجشنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۸

عمليات موسوم به «تک تيرانداز» توسط پليس ایتالیا


پلیس ایتالیا با صدور اطلاعیهای اعلام کرد دو ایرانی و پنج ایتالیایی را به اتهام قاچاق سلاح به ایران بازداشت کرده است.
و همیچنین دو ایرانی دیگر تحت تعقیب هستند که به احتمال زیاد ایتالیا را ترک کردند. در همین رابطه حمید معصومی نژاد(خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا) به اتهام عضویت در سرویس های اطلاعاتی ایران به همراه "علی دمیرچیلو" در ساعات اولیه امروز در عملیات پلیسی دستگیر شده اند. این افراد متهم به مشارکت در انتقال تسلیحات به ایران هستند. اتهام این افراد مشارکت در ارسال اسلحه و سامانه های تسلیحاتی به ایران بوده که مغایر تحریم های بین المللی در حال اجرا است.

پی نوشت
یکی از کاربرانی گرامی بالاترین توضیحات تکمیلی درباره این عملیات را در سایت بالاترین قرار داده که درپی نوشت این پست آوردم با تشکر از (کاربر بالاترین امید فردا)

آرماندو سپاتارو، دادستان ضد تروريسم ايتاليا، در يك كنفرانس خبري تاكيد كرده است به دليل اين كه اين مساله مورد توجه جامعه بين المللي است، تحقيقات در اين زمينه از اهميت زيادي برخوردار است.
اين دادستان ضد تروريسم ايتاليا تصريح كرده است كه تحقيقات درباره اقدامات اين افراد از ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ آغاز شده است.
در همين زمينه، سرهنگ وينچنزو آندرئونه، از بخش مالي پليس، نيز گفته است اين افراد در صدد بودند تا مقادير زيادي موشك هاي ضد تانك و مواد منفجره را به ايران ارسال كنند.
سرهنگ وينچنزو آندرئونه همچنين گفته است كه يكي از بازداشت شدگان ايتاليايي كه يك وكيل است، به ايران سفر كرده و با مقامات بلندپايه ارتش ايران نيز ملاقات كرده بود.
به گفته آرماندو سپاتارو دو ايراني ديگر نيز در جريان قاچاق اين سلاح ها شركت داشته اند ولي آنها اكنون در ايران به سر مي برند. وي تصريح كرده است كه دو ايراني بازداشت شده براي دولت ايران كار مي كنند.حميد معصومي نژاد، ۵۱ ساله يكي از بازداشت شدگان است كه شغل خود را روزنامه نگار اعلام كرده و ساكن رم است و همايون بختياري ديگر ايراني بازداشت شده است كه شغل خود را بيان نكرده است.

به گفته مقامات ايتاليايي اين افراد از سال ۲۰۰۷ اقدامات خود را آغاز كرده اند و كوشيده اند تا رد پايي از خود برجاي نگذارند.
به گفته آرماندو سپاتارو اين شركت ها با دريافت تقاضا از ايران، بيشتر اين اسلحه ها را از اروپا و به ويژه آلمان خريداري كرده اند.
آرماندو سپاتارو همچنين گفته است كه اين سلاح ها پيش از ارسال به ايران به كشورهاي سومي مانند بريتانيا، سوئيس و روماني فرستاده شده اند و برخي ديگر نيز از طريق كشورهاي حاشيه خليج فارس و دبي به ايران ارسال شده اند.
طبق اين گزارش، اين شبكه بعد از آن كه ماموران روماني و بريتانيا محموله هاي سلاح را كشف و ضبط كردند، لو رفته است.
آرماندو سپاتارو همچنين گفته است مقامات پليس برن و سوئيس با اين تحقيقات همكاري كرده اند.

در بيانيه پليس ايتاليا تصريح شده است که اين افراد به اتهام مشارکت در ارسال اسلحه و سيستم های نظامی به ايران و نقض تحريم های بين المللی بازداشت شده اند.
دولت ایران تاکنون به اخبار منتشره درباره بازداشت این دو ایرانی و همچنین اتهامات آنها واکنشی نشان نداده است.


ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

۱ نظر:

  1. cho iran nabashad nabasham manam
    cho iran nabashad kafan bar tanam
    cho azadi bar in khak shavad ostovar
    bebinam hamvatan shodast paydar
    kaz in omre nachiz nakhaham degar
    joz irane azad nakhaham degar
    mano to khordeim salha khone jegar
    to ey sarwaram ey khake pak
    ey dar andisheam hamsane madaro ham pedar
    cho iran nabashad nabasham manam
    cho iran nabashad kafan bar tanam
    cho iran azad gardad baz gardam manam
    kafan az tan dararam konam bar tanat
    to ey doshmane aria ey zahake zaman
    nakhahi bod nisti dar in donya gaman
    konam sarzamin abad o neshinam bar sayeye derakhte kohan
    be avaze bolbolane parvazboland be izad gooyam ke inja
    hala kon mara dar iran kafan

    SARBAZE BI BAKE VATAN

    پاسخحذف