Recent Posts

دوشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۸۶

نه به اعدام

نه به اعدام


امروزه شمار حامیان لغو مجازات اعدام پیوسته رو به افزایش است به نظر من یک دولت باید قوانینی وضع کند که بتواند حافظ نظم جامعه باشد و امنیت مردم را تضمین کند ولی نباید انتقام جویی کند گرفتن جان در ازای جانی که گرفته شده است عدالت نیست انتقام جویی است . و نمی‌توان با شیوهای آخوندی مثل قانون ضد انسانی قصاص ، با کشتن آموزش داد که کشتن اشتباه است .
فقط با فرهنگ تعلیم و تربیت و احترام نسبت به حقوق دیگران و با تضمین حقوق یکسان برای مردم می‌تواند جرایم را کاهش و تا حدی پیشگیری کرد.

با مجازات اعدام مسلماً فرد مجرم اصلاح نمی‌شود و دولت با این شیوه در پی اصلاح فرد نیست و کشورهای موافق اعدام این شیوه مجازات را بعنوان عامل بازدارنده ارتکاب جرم می‌دانند . که البته اثر بازدارندگی مجازات اعدام بنا به شواهد علمی هنوز اثبات نشده و هیچ قاتلی به شما اعتراف نمی‌کند ، موقعی که مرتکب جرم بود بفکر عواقب عملش بوده است . وقتی حبس ابد می تواند فرد را از ارتکاب مجدد جرم بازدارد پس چرا باید به طرف شیوه‌های ظالمانه و وحشیانه رفت .

و اگر رابطه علت و معلول قانون‌مند باشد مجازات اعدام معلول را از بین می‌برد و علت را از بین نمی‌برد علت وجود دهنده معلول است و اگر علت نبود معلول نبود یعنی این مجازات کاری نمی‌کند که فردا جنایتی صورت نگیرد .

آمارها نشان می‌دهد که در کشورهای حامی مجازات اعدام جرایم جنایی کاهش نیافته و حتی در کشورهایی مثل ایران افزایش یافته . مجازات اعدام با ماده 3 اعلامیه حقوق بشر در تناقض است این ماده می‌گوید هر فردی حق آزادی ، و حق امنیت و حق زندگی کردن را باید داشته باشد . شاید هنوز نشود بشکل یک قانون بین‌المللی و از طریق سازمان ملل متحد و با تصویب رساندن لغو حکم اعدام ، قوانین جامعه جهانی را متمدن کرد ولی گام‌های اساسی درجهت برچیدن آن برداشته شده است .

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر