Recent Posts

جمعه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۶

حکومت آخوندی به روایت آمار



معمولاً هر دولتی را نسبت به عملکرد و بیلان کار سالانه آن مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به نقاط قوت و ضعف آن پی می‌برند و در واقع آمار و ارقام نمایان‌گرعملکرد دولت است ومردم بر اساس مثبت و یا منفی بودن آمار برای حفظ و یا تجدید نظر در سیاست آن دولت نظر می‌دهند درحکومت‌های خودکامه خود دولت طبق نظرخود بیلان سالانه ارائه می‌دهد و اگر مثلاً پای صحبت‌های احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور دولت بنشینید می‌بینید ایران در عصر شکوفایی اقتصادی و علمی به‌سر می‌برد و ما درقله فناوری هسته‌ای قرار داریم و شاهدیم که ایران درهمه زمینه‌ها به سوی رشد و پیشرفت و ترقی گام بر‌می‌دارد .

ولی واقعیت چیزی دیگری است اگر بیلان بیست و هشت سال حکومت ولایت فقیه را ارزیابی کنیم سراسر این کارنامه فساد و جنایت است از اقتصاد مافیایی آقازاده‌ها گرفته تا حراج منابع زیر زمینی ، و از اعتیاد روز افزون و بیکاری جوانان تا ترویج فساد و فحشاء « صیغه» و تعرض به اساسی ترین حقوق شهروندان را می‌بینیم ، بی‌خود نیست آمار خودکشی در ایران ابعاد بی‌سابقه‌یی گرفته و آمار و ارقام سرسام آوری از خود سوزی و خودکشی در رسانه‌های حکومتی به چشم می‌خورد .

سرکوب بی‌سابقه زنان با قوانین زن ستیز و پیشنهاد قوانین جدید تحت نام « لایحه حمایت خانواده » زنان را عملاً در لبه تیز ستم قرار می‌دهد و این طرح را هم باید به کارنامه سیاه ولایت فقیه افزود . عمل‌کرد رژیم در سرکوب معلمین و کارگران و نادیده گرفتن حقوق بنیادی کار و تشکیلات کارگری رژیم را در لیست بدترین ناقضین حقوق کاردر جهان قرار داده است . این را من نمی‌گویم گزارشات سازمان جهانی کار که توسط دفتر بین‌المللی کار هر چهار سال منتشر می‌‌شود باز گو می‌کند .

کارنامه سیاست دولت در زمینه دانشگاه و تعطیلی تشکل‌ها و بازداشت گسترده فعالان دانشجویی و همچنین بازنشسته کردن اساتید و تصفیه آن‌ها و به کار گرفتن مدیران ذوب شده در ولایت فقیه و تشکیل کمیته‌های انظباتی و تعطیلی نشریه‌های دانشجویی و قلع و قم نهاد‌های دانشجویی اعم از شورای صنفی و انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی ، و به زبان دیگر رژیم یک انقلاب فرهنگی دیگری به راه انداخت که جزئیات آن را در خبرنامه امیر کبیر می‌بینیم .

حالا از عمل‌کرد حکومت در عرصه بهداشت و درمان و یا تخریب و آلودگی محیط زیست حرفی نمی‌زنیم که خود دفتر دیگری می‌خواهد . امروزه آمار اعدام و شلاق و قطع دست و پا ، آینه تمام نمایی از چهره سرکوب‌گر حکومت ولایت فقیه را در معرض چشم جهان‌یان قرار داده است و جالب است که همه این جنایت‌ها با طرح شعارهای عوام فریبانه مانند حکومت قانون ، جامعه مدنی ، گفتگوهای تمدن‌ها ، حکومت مهرورزی ؛ انجام می‌گیرد . و خلاصه این که رژیم کار را به جایی رسانده که حتی حامیان خارجی از رژیم قطع امید کردند و اگر جدول نمودار ِ عملکرد حکومت را ترسیم کنیم به جز منحنی سیر سراشیب سقوط و سرنگونی دست‌آورد دیگری نمی‌بینیم .

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر