Recent Posts

یکشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۸۵

حکم دادگاه اسکندریه علیه آزادی بیان




...........................................................................


از قرار معلوم باید در کشورهای بظاهر « مدره » هم مواظب نوشتار و گفتار خود بود !!نمونه آن عبدالکریم نابیل سلیمان دانشجوی اخراجی مصری است که به اتهام نوشتن عقاید خود در وبلاگش در دادگاه اسکندریه به 4 سال حبس محکوم شده است . سه سال آن بخاطر اهانت به اسلام و یک سال آن بخاطر اهانت به حسنی مبارک رئیس جمهور مصردر حکم قید شده است .اعتراضات وسیعی از جانب نهادهای حقوق بشری و وبلاگ‌نویسان در محکوم کردن این حکم دادگاه در شبکه اینترنت دیده می‌شود و این نوع احکام در واقع سیلی محکمی است به اصل آزادی . شاید هم این حکم دادگاه نوعی خوش رقصی و دست آشتی دولت به بنیادگرایان اخوان مسلمین باشد !!گزارشگران بدون مرز که همواره برای دفاع از آزادی بیان و حقوق نویسندگان فعالیت می‌کنند این حکم را اهانت آمیز توصیف می‌کنند .
کریم عامر را افسران امنیتی به دادگاه اسکندریه آورده بودند و به او اجازه تماس با وکیلش داده نشده بود .وکیل وی خواستار محاکمه یا آزادی فوری او شده بود.کریم عامر به شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی گفت او بدون هیچگونه اجازه تماسی با دنیای خارج در زندان Al-Hadra در اسکندریه زندانی بود.این نوع بازداشت درواقع یک بازداشت تنبیهی برای کریم بدون ارتکاب جرمی بوده است.خانواده او از ملاقات وی ممنوع بودند که امری غیر قانونی است.جای حیرت است که قبل از شروع تحقیقات تصمیم گرفته شد که کریم 45 روز در بازداشت بماند.لذا جای بد گمانی در ارتباط با دادرسی عادلانه وجود داشت.
7 نوامبر درست روزی که این وبلاگ‌نویس مصری دستگیر شد گزارشگران بدون مرز13 کشور جهان را در اطلاعیه‌ای به عنوان دولت‌های دشمن اینترنت معرفی کردند . مصر و ایران جزء این 13 کشور هستند .
سلیمان با اسم مستعار کریم عامر در وبلاگش از مسائل اجتمایی سیاسی مصر می‌نویسد در یکی از پست‌هایش حسنی مبارک را به فرعون مصر باستانی تشبیه کرده است .او هم یقیناً یکی از پرچمداران وبلاگ‌نویسان مصری خواهد ماند
پتیشن برای آزادی کریم عامر

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن لاگ) صدور حکم حبس برای عبدالکریم سلیمانوبلاگ نویس مصری را محکوم می‌کند.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر