Recent Posts

دوشنبه، دی ۱۱، ۱۳۸۵

اعدام رئیس جمهور پیشین عراق










وقتی که نیروهای آمریکا فاتحان جنگ ، بعد از تسخیر دروازه‌های بغداد سیم بکسل بر گردن مجسمه برنزی و ایستاده بر
سکوی بتونی صدام حسین انداختن و بوسیله زره پوش ارتش امریکا به‌ زیر کشیدن در واقع همان موقع صدام اعدام شد و صدام اسیر در زندان کوچکتر از مجسمه خود بود .

مقامات امریکایی که خود را محق به انجام هر عملی می‌دانند و خود را قیم تمام ملل می‌خوانند ، می‌خواستند دموکراسی و آزادی برای مردم عراق به ارمغان بیاورند ولی افسوس روش اجرای عدالت را به سبک قرون وسطی‌ ، یعنی حکم اعدام را همانند منفورترین حکومتها ، مثل طالبان و حکومت آخوندی به اجرا گذاشتند و لابد جوج بوش هم با یک بسته ذرت بوداده و آبجو جلوی تلویزیون منتظر دیدن صورت صدام و صحنه اعدام او بود . آیا مقامات امریکایی فکر می‌کنند با حذف صدام صف طویل تابوت‌های پوشیده در پرچم کاهش می‌یابد ، ارقام کشته‌های سربازان آمریکایی به مرز 3000 رسیده است و فقط اعدام صدام تنها پیروزی امریکا در این جنگ خانمان‌سوز سه ساله است و هیچ پیروزی دیگری برای امنیت و ثبات سیاسی به چشم نمی‌خورد .

صدام را به خاطر کشتار شیعیان محاکمه کردن و نخواستند پرونده حمله به کویت و آغاز جنگ با ایران و پرونده کردستان را باز کنند اگر چه ادامه دهنده جنگ ایران و عراق خمینی بود و 8 سال جنگ آغاز شده صدام ، توسط خمینی ادامه یافت چرا این پرونده‌ها در دادگاه صدام باز نشد ؟ و پرونده را مختومه اعلام کردند ؟ دلیلش بسیار روش است در آن سالها صدام حمایت مالی و تسلیحاتی از طرف واشنگتن می‌شد همان سیاستمدارانی که امروز برای رای دادگاه صدام دست می‌زنند.

چند سال پیش هنری کیسینجر برنده جایزه صلح نوبل ؟ در مورد سیاست امریکا در جنگ ایران و عراق گفته بود استراتژی ما تضعیف قدرت نظامی هر دو کشور بود و معامله پنهانی و افتضاح « ایرا ن گیت » در سال 1986 در راستای همین سیاست بود و کاخ سفید تسلیحات نظامی به ایران تحت حاکمیت خمینی ارسال می‌کرد و در آمد حاصل از آن را صرف هزینه تسلیحاتی و مالی کانتراست‌ها در نیکاراگوئه می‌کرد تا بتوانند انقلابیون سندنیست‌ را سرکوب کنند و توانستند هزاران را نفر قتل عام کنند
و در سال 1987 جمهوری خواهان و در رأس آنها دیگ‌چنی در حمایت از کاخ سفید پرونده افشاء روابط با آخوندها را بست .

البته ایالات متحده در ارسال تسلیحات به حکومت ایران تنها نبود اسرائیل هم به حکومت خمینی سلاح می‌فروخت اگر صفحات نخست نیویورک تایمز در فوریه 1982 را ببینیم بوضوح از ارسال تسلیحات نظامی اسرائیل به ایران دیده می‌شود
در ماه مه 1982 آریل شارون وزیر دفاع وقت اسرائیل به واشنگتن پست گفت « از استبداد خودکامه خمینی ما همه نفرت داریم اما باید پنجره کوچکی را بروی ایران باز کنیم . مقامات امریکا با فروش اسلحه به ایران موافقت کردند »

و در عراق هم حمایت‌های امریکا برای حمله به ایران و تشویق و ترغیب آن بود که صدام را به جنگ کشاند و همینطور حمله به کویت که از بزرگترین اشتباهات تاریخی صدام بود و دامی بود که امریکا برای سرنگونی حکومت عراق گذاشته بود .
دیروز که صحنه آوردن صدام را پای چوبه دار در زیر زمین زندان کاظمیه دیدم و با وجود اینکه او شخصی خودکامه و مستبد بود ولی به نظر انسان‌تر ازشش مأمور جلاد نقاب‌دار خود بود که صورت شان را کاملاً پوشانده بودند و جلیقه ضد گلوله به تن داشتن .

فقط سه کشور آمریکا و اسرائیل و ایران خواهان این اعدام و خواستار هر چه زودتر آن بودند . و با وجود اینکه حزب بعث و نیروهای حامی صدام در اینترنت تهدید کرده بودند که اگر رئیس جمهور پیشین عراق را اعدام کنند در هر مکان و در هر زمان به نیروها و منافع آمریکا ضربه خواهند زد و راه مذاکره و گفتگو را با نمایندگان نیروهای ائتلاف را عملاً رد خواهند کرد . حال با در نظر گرفتن شرایط بحرانی و بسیار حاد حاکم بر عراق که هیچ چشم انداز صلح و امنیت دیده نمی‌شود چرا امریکا دست به این اعدام زد ؟ شاید آمریکا همین را می‌خواهد می‌خواهد شیعه و سنی و کرد به جان هم بیافتند و کشور را تجزیه کنند در آنصورت کنترل سه کشور کوچکتر راحت‌تر بنظر می‌رسد مگر به دخالتهای بی حد و حصر رژیم آخوندی اشراف ندارد به راحتی می‌تواند مرزهای با ایران را ببندد . تلاشهای زیادی در راستای تجزیه عراق چه از داخل و چه از خارج دیده می‌شود .

درآستانه سال نو میلادی تعداد سربازان به خاک افتاده در عراق ( 2982 سایت گلوبال سکوریتی ) به بیش از قربانیان 11 سپتامبر(2974 طبق آژنس‌های خبری ) رسیده است دیروز روزنامه‌های مهم آمریکا مثل نیویورک تایمز و لس‌آنجلس تایمز نخستین صفحات خود را به حکم اعدام صدام حسین اختصاص داده‌ بودند ولی صحبتی از کشته‌های سربازان آمریکایی و 650 هزار قربانی عراقی دیده نمی‌شود .

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر