Recent Posts

چهارشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۸

حمایت از حقوق قانونی پناهندگان شهر اشرف

احترام به حقوق و قوانین بین المللی، زیربنای صلح و عدالت و آزادی را در جهان تشکیل می‌دهد. حقوق بشر متعلق به همه انسان‌هاست و این موهبت، حاصل قرن‌ها تجربه بشریت است امٌا مفهوم اجتماعی سیاسی آن در همه جا یکسان نیست و اصول آن بطور مساوی در همه جا اجرا نمی‌گردد . هر کسی که خود را بشر و انسان می‌داند موظف است تا برای حفظ حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی خود تلاش کند .

دولت‌مردان ایران هم مقوله حقوق بشر را رقت انگیز می‌خوانند و به خواست خود تغییر می‌دهند. به کشتار مستبدانه دست می‌زنند و جنبش‌های مردمی را مورد سرکوبی‌های بی‌رحمانه قرار می‌دهند از بازداشت‌های گسترده دانشجویان و خبرنگاران گرفته تا افزایش جرائم اینترنتی و از دستگیری وبلاگ‌نویسان و نقض آشکار حقوق زنان و کودکان گرفته تا نقض حقوق اقلیت‌ها فقط گوشه‌ای از میراث سه دهه حاکمیت ولایت فقیه در ایران است.

و این غاصبین حقوق مردم نه تنها به حقوق شهروندان خود وقعی نمی‌گذارد بلکه همچنین پا را فرا تر از مرزهای ایران هم گذاشتند و امروزه دخالت در امور کشور عراق را مجاز می‌دانند و می‌بینیم خاک عراق را به کمک آمران و عاملان پنهان و آشکارخود، به میدان تاخت و تاز تروریستی و توطئه‌ها و اقدامات جنگ افروزانه قرار می‌دهند و مدتی است که ایادی رژیم ایران با دیدارهای مکرر و مذاکرات با مقامات عراقی دور جدیدی از فشارها را، برعلیه ساکنان شهر اشرف افزایش داده‌اند

و این در حالی است که خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران در دیدار با رئیس جمهور عراق بطور رسمی خواهان اخراج مجاهدین خلق از کشور عراق شده و عملاً از دولت عراق درخواست کرد تا با تعدی و تعرض به شهر اشرف و با زیر پا گذاشتن کنوانسیون‌های بین المللی زمینه سازی یک فاجعه انسانی را به کمک دولت عراق تدارک ببینند

اصولاً اهداف رژیم در عراق از همان آغاز سقوط حکومت صدام حسین، بر دو پایه سیاسی و نظامی و در تلاش برای اخراج امریکا و اخراج مجاهدین از عراق قرار داشت و با بی‌ثبات کردن عراق، رژیم ایران تلاش بسیاری کرده است تا در سیاست عراق تائیر گذار باشد. تروریسم دولتی در شش سال گذشته نفوذ گسترده‌ای در ارگان‌های مختلف سیاسی عراق داشته و نیروی قدس رژیم بسیار فعال عمل می‌کرد. رژیم فقط حدود 53 موُُسسه تحت عنوان بازسازی اماکن مقٌدسه در عراق راه انداخته وظاهراً حمایت مالی می‌کند.

امٌا در یک سال گذشته از اویل 87 رژیم ایران ضربات سنگینی درعراق خورده است و از مهم‌ترین ضربات آن انتخابات شورای استان‌ها بود که عوامل رژیم در این انتخابات شکست خوردند و دیگری امضاء توافقنامه امنیتی، کشور عراق با آمریکا بود که خود رژیم هم به این شکست اعتراف کرد

بعد از این شکست ها بود که رژیم شبکه تروریستی خود را جمع و جور کرد و برای سازماندهی به ایران برد و در شهرهای مختلف ایران تحت عناوین مختلف مثل گردان حزالله ، گروه ویژه ، اهل حق، و..باز سازی کرد و حتی تعدادی را برای آموزش‌های تروریستی به سوریه و لبنان فرستاد . و حالا با شبکه‌های نقل و انتقال سلاح از مرزها و با رفت و آمد کارگزاران و سردمدارانش به عراق در صدد جبران شکست ‌هایشان شده‌اند.

خب امروز چه کسی نمی‌داند که حکومت ایران با هزینه کلان که از جیب مردم ایران صرف می‌کند توطئه اخراج مجاهدین و بلعیدن عراق را در سر دارد . حکومت عراق و نیروهای چند ملیٌتی به مفاد کنوانسیون چهار ژنو آگاهی دارند، که در آن به عدم تجاوز به حقوق انسانی پناهندگان ساکن اشرف تاکید شده است و آزادی‌ها، و حقوق حقٌه‌اشان مورد تائید و ضمانت نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل متحد قرار گرفته است و دولت عراق مراعات حقوق قانونی ساکنان اشرف را به نیروهای امریکایی رسماً تضمین کرده است پس این محاصره و رفتار خشونت آمیز به دستور کیست ؟

خوشبختانه برای شکستن محاصره اشرف یک کارزار بین المللی گسترده‌ای شکل گرفته و حامیان مقاومت هیچگاه اشرف را تنها رها نخواهند گذاشت و در کنار آنان هستند و برای حقوق قانونی آنان می‌جنگند و چندی پیش هم جمعی از وبلاگ نویسان آزادیخواه با براه اندازی وبلاگی در حمایت از حقوق قانونی پناهندگان شهر اشرف فراخوان دادند. من هم به سهم خود از این حرکت پشتیبانی می‌کنم . چون بسیاری از اشرفیان را شناختم که با شرف زیستن و با شرف مردن .

فراخوان جمعی از وبلاگ نویسان آزادیخواه در حمایت از حقوق قانونی پناهندگان شهر اشرف

برای حمایت از این فراخوان می‌توانید به این آدرس ایمیل بزنید

bloggersforafreeiran@gmail.com

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر