Recent Posts

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۸۶

برای ممنوعیت حكم اعدام در سازمان ملل متحد

تظاهراتی به ابتكار سازمان های مدافع حقوق بشر در ایتالیا برای لغو حكم اعدام در سراسر جهان هفته گذشته انجام گرفت . این تظاهرات بخشی از كارزار گسترده‌یی است كه این مدافعان حقوق بشر برای به تصویب رساندن ممنوعیت حكم اعدام در سازمان ملل متحد سازماندهی كرده‌‌اند .

پس از پايان جنگ جهانى دوم، تنها 9 كشور مجازات اعدام را از قوانين خود حذف كرده‌اند . ولی امروزه تعداد اين كشورها به مراتب بيشتر شده‌اند . از 200 كشورى كه در جهان وجود دارد، بيش از نيمى از آنها مجازات اعدام را لغو كرده‌اند.

و به همين دليل است که سازمان عفو بين‌الملل از گرايشى به سوى لغو مجازات اعدام سخن مى ‌گويد واين گرايش برگشت ‌نا‌پذيراست.
تعداد كشورهايى كه از اجراى حكم اعدام چشم ‌پوشى مى‌كنند ، همه ساله افزايش مى‌يابد. براى نمونه از سال 1990 تا كنون، 40 كشور در قلمرو خود مجازات اعدام را يا كاملا لغو نموده، يا اينكه حداقل آن را براى زمان صلح برچيده‌اند.
فقط در سال 2005 حدود 2100 انسان اعدام شده‌اند و بیشتر اعدام ها در چين و ايران بوده است . چين و ايران در اعدام شهروندان خود به‌ترتیت رتبه اول و دوم جهان را دارند و با در نظر گرفتن جمعیت چین ایران نسبت به در صد جمعیت مقام اول را در جهان دارد
طبق قوانين بين‌المللى، اعدام جوانان زير 18 سال ممنوع است ولی در حال حاضر 23 دختر و پسر جوان زير 18 سال در ایران به انتظار اعدام نشسته‌اند
این تظاهرات با تجمع در برابر شهرداری رم در میدان ونزیا آغاز شد. حامیان مقاومت ایران در حالی كه پرچمهای ایران و تصاویری از اعدام های جمعی توسط رژیم ضدبشری آخوندی را حمل می‌كردند، در این تظاهرات حضور یافتند و سپس به طرف واتیكان راهپیمایی كردند.
حضور هواداران مقاومت در این تظاهرات برای افشای اعدام های وحشیانه در ایران مورد توجه شهروندان و رسانه‌های خبری ایتالیا قرار گرفت.
عکس‌هایی از این تظاهرات را در اینجا قرار دادم
This album is powered by BubbleShare - Add to my blog

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر